GAISTOŠAIS MARTS SOCIĀLAJOS MEDIJOS
Apr 13

GAISTOŠAIS MARTS SOCIĀLAJOS MEDIJOS

Marts sociālo mediju pasaulē aizritējis gaistoša satura zīmē, arī zīmoli ir iesaistījušies šobrīd aktuālajā “Šeit un tagad” stāstniecības evolūcijā – „Ja neizlasīsi šo tagad, rīt jau būsi nokavējis”. Bet vairāk par to runāsim otrajā daļā – tagad iepazīsimies rezultātiem!

Zīmolu Topa pirmajā desmitniekā ir iekļuvuši vairāki jauni zīmoli, kā arī pārdalījuši pozīcijas tie, kuri saulītē gozējušies jau ilgāku laiku – Liepājas pilsēta noturas līdera pozīcijā, Valmieras pilsēta ar +3 ierindojusies 2. vietā. Bronza šomēnes, saglabājot 3. vietu, ir zīmolam Maxima. Tuvojoties pasaules čempionātam, Latvijas Hokeja Federācijas kontos arī vērojama lielāka auditorijas iesaiste, ļaujot pakāpties par 3 pozīcijām un iegūt 4. vietu. Pirmo piecinieku noslēdz Latvijas Mobilais Telefons. Savukārt lielākais TOP10 lēciens pieder Jēkabpils pilsētai, kas ir pakāpusies par 17 pozīcijām, ierindojoties 7. vietā.


 
Ļoti jaudīgs mēnesis arī Latvijas Mobilā Telefona sociālo mediju kanālos, kur ar sajūsmu tika uzņemti jaunumi par pirmo 5G tehnoloģiju savietojamo bāzes staciju, kā arī jaunā produkta – LMT Mājas viedtelevīzija – palaišanu plašākā sabiedrībā. Ar notikumiem piesātinātajā mēnesī LMT iesaistes rādītājos martā ir 5. vieta!


Runājot par hokeja pavasara tuvošanos, Latvijas Hokeja federācijai lieliski izdevies savos sociālo mediju kontos parādīt Latvijas izlases gatavošanos jaunajam čempionāta ciklam, izmantojot gan intervijas ar treneriem, gan prezentējot federācijas jauno identitāti un jaunos izlases kreklus.


Paraugoties nedaudz ārpus TOP10 robežām, no 11. līdz 20. vietai ir vairāki zīmoli, kas ir pakāpušies par vairāk nekā 10 vietām. 11. vietā mūzikas un kultūras festivāls Positivus, kas sācis izziņot jaunākos māksliniekus, savukārt 12. vietā esošais Samsung skaļi sevi pieteicis ar jauno flagmani Galaxy S8.


Latvijas sociālo mediju virtuvē ir pierimis aplikāciju un dažādu personības testu burbulis, kas vēl pirms neilga laika bija atguvis otro elpu. Tagad jaunākā tendence, ar ko sāk iepazīties pašmāju zīmoli, ir 360 grādu foto un video, ko arvien biežāk integrē saturā, lai parādītu, piemēram, ofisa telpas, tādējādi iepazīstinot lietotājus ar savu darba vidi un kultūru.


Pavasaris ir krietni iekustinājis sociālo mediju platformu ledājus, kas ir mūžīgā sacensībā, cenšoties piedāvāt arvien jaunus integrētos risinājumus. Martā Facebook nācis klajā ar Stories jeb stāstu funkcionalitāti. Šī iespēja, kas vēl nesen bija viens no galvenajiem trumpjiem tikai Snapchat, tagad ir pieejama arī Facebook, Facebook Messenger un Whatsapp. Reklāmdevējiem un zīmoliem tie, protams, ir labi jaunumi, jo paver svaigas iespējas Brand Storytelling lauciņā, bet lietotāju vidū jau cirkulē neskaitāmas mēmes par tēmu
Stories are everywhere. Mums vēl nav pieejami dati par to, cik daudzi zīmoli Latvijā izmanto šo funkcionalitāti, bet noteikti turēsim roku uz pulsa, lai būtu pirmie, kas paziņo par vietējiem veiksmes stāstiem jauno instrumentu lietošanā.

Vienlaicīgi Facebook strādā pie tā, lai arvien vairāk zīmolu integrētu šajā platformā savus produktu katalogus. Viens no jaunākajiem risinājumiem tiek saukts par Collections – tas organiski saslēdz produktu video vai foto ar katalogu, tādā veidā sapludinot šauro līniju starp racionālu un impulsīvu iepirkšanos “šeit un tagad”, “gribu, ko gribu un kad gribu” patēriņu. 

Viens no lielākajiem Instagram jaunumiem, ko drīzumā varam gaidīt arī pie mums, ir Shoppable Posts – funkcionalitāte, kas dzīvesstila (bet ne tikai) zīmoliem ļaus savās fotogrāfijās atzīmēt dažādus produktus (piemēram, apģērbu uz modeļiem), lai lietotāji ar pieskāriena palīdzību var ne tikai apskatīt produkta cenu, bet arī nokļūt e-veikalā. Ja Tev vēl nav bijusi iespēja – noteikti noskaties DDB Consulting stratēģiskā plānotāja Reinholda Pīrāga prezentāciju par 2017. gada aktuālākajām tendencēm reklāmā, kas sniegs lielisku ieskatu arī par to, kurā virzienā peld sociālo mediju kuģis.

 

 

 

Komentāri
Toms Ošiņš
autors
Toms Ošiņš
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Zīmolu tops
Čempionu brokastis
Social Media
Worldwide
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2017