Ietekmīgāko zīmolu tops sociālajos medijos
Okt 04

Ietekmīgāko zīmolu tops sociālajos medijos

2017. gadu sociālajos medijos varētu aprakstīt kā sava veida atmodas laiku – pateicoties ASV prezidenta vēlēšanām tika uzsākta cīņa pret viltus ziņu kanāliem, zīmoliem savā komunikācijā nācās pārdomāt savu “like & share” stratēģiju un no sociālo mediju platformām arvien aktīvāk tika virzītas satura mārketinga tendences.

 

Esi oriģināls, lai tiktu pamanīts – šī mantra dažādās izpausmēs eksistē jau no mārketinga sfēras pirmsākumiem, bet tieši šogad kā vēl nekad tas ir rezultējies gan iespējās, gan ierobežojumos.

Kā vēl nekad zīmolu komunikācijā uzsvars tiek likts uz konsekventu pakalpojumu un komunikācijas kvalitāti, kurai ir jābūt oriģinālai, godīgai un caurspīdīgai. To pierāda arī šī gada DDB Brand Capital pētījuma Latvijas dati, kas rāda – 33% no Facebook, 10% Instagram un 8% Twitter Latvijas lietotāju izmanto šīs platformas, lai sekotu un sazinātos ar zīmoliem. Tie ir pirmie šāda veida dati, kas Latvijā iegūti, un rezultāti norāda uz auditorijas varas demokratizāciju zīmolu komunikācijā. Proti, gluži kā automašīnā ir šoferis un ir tas, kurš pārslēdz radio – mums ir zīmols un arī tas, kurš pasūta mūziku. Viena nepareiza nots vai takts un lietotājs jau ir pārslēdzis staciju konkurentu virzienā.

Runājot par Brand Capital jaunākajiem mērījumiem sociālo mediju lauciņā, izkristalizējas diezgan skaidrs attēls – 88% no Latvijas ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem izmanto Facebook. Turklāt no tiem 37% to dara vismaz reizi dienā un uzskata to par savu pamata sociālo tīklu. Izmantošanas intensitātē otrajā pozīcijā ierindojas pašmāju sociālais tīkls Draugiem.lv, kuru ikdienā izmanto 10% auditorijas, tieši tikpat, cik Instagram.

Turpinot skatīties uz Facebook, Brand Capital datos varam redzēt, ka TOP5 aktivitātes, kas tiek veiktas ar lielu pārsvaru ir – saziņa ar draugiem 56%, izklaide 40%, ziņas un cita aktuālā informācija 40%, sazināšanās ar zīmoliem 32% un diskusijas interešu grupās 32%. Instagram lauciņā varam redzēt, ka 3 populārākie izmantošanas veidi ir – sava satura publicēšana 15%, sekošana saziņa ar zīmoliem 10% un izklaide 16%.

Analizējot situāciju Ietekmīgāko zīmolu topā gada griezumā pirmajā trijniekā pamatīgi iekārtojušās 3 pašvaldības. Goda pjedestālu šādā secībā ieņem Liepājas, Ventspils un Valmieras pilsētas, kuras savus lietotājus konsekventi spējušas pārsteigt ar kvalitatīvu komunikāciju.

4. un 10. vieta topā savukārt pienākas sporta zīmoliem – attiecīgi Dinamo Rīga un Latvijas Hokeja Federācija. Apskaužama ir Dinamo fanu aktivitāte – it īpaši aktīvās sezonas laikā. Pārsteigti neesam arī par Latvijas Hokeja Federācijas sasniegumiem, kuri noslēdz pirmo desmitnieku – kanādiešu speciālista Boba Hārtlija piesaiste Latvijas hokeja izlasei nesusi augļus ne tikai hokeja arēnā, bet arī sociālo mediju vidē.

Ļoti izdevies gads sociālajos tīklos arī lokālajam telekomunikāciju milzim LMT, kuri ar intensīvu un kvalitatīvu komunikāciju arī šogad ir pierādījuši, ka spēj ne tikai radīt unikālus telco risinājumus, bet prot arī par to pastāstīt saviem sekotājiem. GIF, video, Instagram stories, Facebook tiešraides – LMT ir izdevies izmantot visus sociālo mediju ieročus un formātus, lai kārtējo gadu noturētos Ietekmīgāko zīmolu topa pirmajā desmitniekā.

Jaunpienācējs Ietekmīgāko zīmolu topa pirmajā desmitniekā ir mazumtirdzniecības veikalu ķēde Maxima, kuri savā soc. tīklu komunikācijā veiksmīgi integrējuši infografikas, izmantojuši visas native video priekšrocības, un visa gada garumā spējuši noturēt augstas pozīcijas topā.

Runājot par mediju sadaļu, rezultāti ir stipri līdzīgi ar iepriekšējiem gadiem – līdera pozīcijā ierindojas Delfi, Sportacentrs pakāpies uz otro pozīciju, savukārt TOP3 noslēdz Skaties.lv. Mediju tops atšķirībā no zīmolu sadaļas visa gada garumā ir ļoti stabils un lielas izmaiņas nevar novērot.

Arī tu vari iepazīties ar Ietekmīgākā zīmolu topa tendencēm un aktualitātēm mēneša griezumos www.zimolutops.lv, kur tevi sagaidīs dati par dažādām sociālo mediju platformām, pētījuma metodoloģiju, kā arī iespēja pieteikt savu zīmolu.

Komentāri
Toms Ošiņš
autors
Toms Ošiņš
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Zīmolu tops
Čempionu brokastis
Social Media
Worldwide
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2017