ĪSA PAMĀCĪBA MĪLĒŠANĀ SOCIĀLAJOS MEDIJOS
Mar 13

ĪSA PAMĀCĪBA MĪLĒŠANĀ SOCIĀLAJOS MEDIJOS

Februāris mūs pārsteidza ar ļoti kosmisku ziņu – ir atklātas 7 jaunas, apdzīvojamas planētas, kuras riņķo ap vienu zvaigzni. Bet, pirms mēs sākam runāt par starpplanetāru komunikāciju, apskatīsim, kādas aktualitātes ir norisinājušās tepat uz Zemes. Divi lielākie notikumi, kuriem pieslēdzās gandrīz katrs zīmols – Ēnu diena 2017 un Valentīndiena.

Starp TOP 10 zīmoliem ir divi jaunpienācēji – Swedbank ar pakāpienu +10 un Latvijas Nacionālais teātris ar +7. Swedbank radīja ļoti interesantu risinājumu Valentīndienas konkursam, kurā galvenā balva – SPA apmeklējums pārim tika izlozēts tieši sirsniņdienā.

Swedbank radījuši arī savu realitātes šovu #PensijuEksperiments, kura ietvaros jaunieši pārcēlušies uz dzīvi vecumdienās un divu nedēļas garu periodu cenšas izdzīvot tikai ar pensijas palīdzību. Digitāls risinājums, lai radītu diskusiju par vienmēr aktuālu tēmu – vai vecumdienām pietiks?



Interesanti, ka kopējā tendence attiecībā pret “mīlestības dienu” – 14. februāri – lielākoties zīmolu komunikācijā izpaudās tieši konkursu veidā. Te ir pamats debatēm par to, vai konkursi un motivējoši citāti ir zelta vidusceļš auditorijas iesaistei. Vai zīmoliem ir jāsāk skatīties uz sociālo mediju komunikāciju plašāk un eksperimentēt ar vēl nebijušiem formātiem? Jo instrumenti eksistē, bet ir vēlme tos izmantot?

Labs piemērs ir Maxima, kuri savās sociālo mediju platformās publicēja interesantu infografiku, kurā noskaidroja gan ko Valentīndienas svinētāji dāvinās savām otrām pusītēm, gan to, kāds ir dāvanu budžets, ko katrs ir gatavs tērēt.

Savukārt, Statoil svētku ierakstam izmantojuši pieeju “nekā lieka” ar šādu ziņu – dažreiz, lai sasildītu otra sirdi, pietiek ar malku gardas kafijas.


Zīmolu Topa februāra zvaigznājā vislielākos lēcienus izdarījuši divi zīmoli – Supernetto un Rosme Lingerie, kuri abi pakāpušies par 280 pozīcijām. Rosme Lingerie ļoti atbilstoši savam zīmolam izmantoja Valentīndienas efektu, lai ar konkursa palīdzību piedāvātu savai auditorijai iegūt dāvanu kartes apakšveļai un tādējādi iepriecinātu gan sevi, gan savu otru pusīti.

 Novērojums – arvien vairāk zīmolu savā komunikācijā sāk izmantot emoji. Tas ir solis pareizajā virzienā vairāku aspektu dēļ. Pirmkārt, auditorija jūtas zīmolam tuvāka, jo zīmols runā “viņu valodā”. Otrkārt, ir publicēti vairāki pētījumi par pozitīvo ietekmi uz ziņas interpretāciju, balstoties uz to, vai tekstā tiek izmantoti emoji.

Saistībā ar svētku svinēšanas zīmoli ļoti mīl organizēt konkursus, bet jāatceras, ka soc. mediju platformas kļūst arvien pateicīgākas ar dažādiem rīkiem un iespējām, kuras katrs var izmantot, lai padarītu ne tikai ikdienas komunikāciju spilgtāku, bet arī svētkus spožākus un interaktīvākus.

Ar skatu nākotnē – mārketinga speciālistiem Latvijā ir “jānoķer” efemerā satura vilnis, pieaugot Snapchat (un Instagram Stories) popularitātei vietējā tirgū (it īpaši jauniešu auditorijā), zīmoli, kuri vēlas notvert šo auditorijas segmentu ir jāsāk domāt par to, kā radīt steidzamības sajūtu. Viena no lielākajām 2017. gada tendencēm – “Gribu ko gribu, kad gribu” ļoti labi saslēdzas ar efemera satura mārketingu un unikālas pieredzes sajūtu.

Komentāri
Toms Ošiņš
autors
Toms Ošiņš
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Zīmolu tops
Čempionu brokastis
Social Media
Worldwide
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2017