JANVĀRA IETEKMĪGĀKO ZĪMOLU TOPS "ĪSTAJĀS ZIŅĀS"
Feb 13

JANVĀRA IETEKMĪGĀKO ZĪMOLU TOPS "ĪSTAJĀS ZIŅĀS"

2017. gads būs pārmaiņu laiks ne tikai sociālo mediju un zīmolu komunikācijas pasaulē, bet arī politiskajā virtuvē, kur pie pasaules ietekmīgākā līdera grožiem iemājojis ASV prezidents D.Tramps. Mūs sagaida pārmaiņas gan informācijas aprites un patērēšanas paradumos, gan cilvēku attiecībās ar zīmoliem.

Jauns gads – jauns sākums. Arī Ietekmīgāko Zīmolu Topā! Iespējams, kādā no mūsu sociālo mediju platformām jau būsi ievērojis, ka 2017. gadā mēs priecēsim sekotājus ar jaunu, krāsainu un pamanāmu vizuālo identitāti. Jauni dati un izcili vizuāļi!

Pašmāju zīmoli janvārī izbaudījuši krietnu ziemas miegu un topa augšgalā mēs nevaram novērot lielu pozīciju pārdali - +3 pozīcijas un līderis ir hokeja klubs “Rīgas Dinamo”, 2. un 3. vietā attiecīgi ierindojas “Liepājas Pilsēta” un “Maxima Latvija”.

Pašvaldību konsekvento kāpumu, kas sagādā lielu konkurenci retail zīmoliem, esam iztirzājuši jau iepriekšējos blogos. Šajā kontekstā gan jāpiemin, ka lokālajiem zīmoliem pašvaldību efektivitāte sociālajos medijos var sniegt nepieciešamo atspērienu (leverage), lai radītu starpzīmolu (co-branding) aktivitātes un apvienot resursus sasniedzot labākus rezultātus savos kanālos.

 TOP 10 lielākais kāpums pieder LMT, kas janvārī ir nākuši klajā ar paziņojumu - kopā ar Nokia gatavojas būt vieni no pirmajiem, kas Eiropā būs gatavi ieviest 5G datu pārraides tehnoloģiju. Tas iet kopā ar datu un, it īpaši, mobilo datu patēriņu tendencēm ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē, kur esam kļuvuši par “interneta lielvalsti”. Drosmīgi!

Ārpus TOP 10 lielākie kāpumi redzami topa vidusdaļā – “Latvijas Valsts ceļi” + 347 pozīcijas, Latvijas Vides ģeoloģijas un metereoloģijas centrs +331 un “Ventspils piedzīvojumu parks” +325 vietas. “Latvijas Valsts ceļi” un “LVĢMC” gadījumos, mēs varam novērot auditorijas vēlmi iegūt informāciju tieši no pirmavota.

 

Ir pāragri spriest vai tas ir rezultāts Trampa CNN virzienā raidītajam “fake news” apzīmējumam, kas atceļojis arī līdz mums vai tomēr neliela atkāpe auditorijas ieradumos. Viens gan ir skaidrs – arī pie mums ir uzsākta cīņa pret propagandas un nepatiesu informāciju izplatošiem medijiem, tai skaitā arī sociālo mediju kontiem. Lielākoties par to varam pateikties Re:Baltica un J. Poļa rakstu sērijai. Secinājums – vietējā auditorija sāk patērēt informāciju “gudrāk” un tiecās pēc autentiskuma.

 Ar šo arī noslēdzam ieskatu janvāra Ietekmīgāko Zīmolu Topa rādītājos un kā neliels priekšvārds februārim – gaidīsim, kā zīmoli savā komunikācijā integrēs “Instagram” jauno tiešraides funkcionalitāti, kas pavērs jaunas durvis mārketinga speciālistiem uz zīmola/produkta stāsta radīšanu. Lai arī “Instagram” mātes uzņēmums “Facebook” jau gandrīz gadu piedāvā video tiešraides, jāņem vērā platformu specifika un unikālās auditorijas. Tāpat viena no jaunajām “Instagram” funkcijām, kas drīzumā mūs sasniegs – fotogalerijas.

Savukārt attiecībā ar iepriekš minēto ziņu autentiskumu – “Facebook” jau ir mainījuši “newsfeed” algoritmu par sliktu ziņām, kuras tiek uzskatītas par viltotām, sensacionālām vai atklāti spam-veidīgām. Tāpat jāņem vērā, ka veiktās algoritmu izmaiņas ietekmēs ierakstus, kas atklāti lūdz pēc “share & like”. Tas būtu jāņem vērā visiem zīmoliem ikdienas sociālo mediju komunikācijā. Īpaši reizēs, kad jārīko kāds konkurss.

Komentāri
Toms Ošiņš
autors
Toms Ošiņš
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Zīmolu tops
Čempionu brokastis
Social Media
Worldwide
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2017