Kā mīl zīmolus 2018. gadā?
Okt 11

Kā mīl zīmolus 2018. gadā?

No zīmoliem arvien vairāk sagaidām cilvēcīgu, personisku attieksmi un iestāšanos par kaut ko ārpus sava labuma. Līdzīgi kā ar draugiem un paziņām. Mēs nebūsim gatavi ilgstoši uzturēt attiecības ar kādu, kurš mēģina mūs uz kaut ko pierunāt vai kaut ko mums iesmērēt. Arī starp zīmoliem uzvar tie, kuri ar interesi ieklausās tajā, ko mēs pa īstam vēlamies, zina par ko paši iestājas un, ja vajag, spēj īstajā brīdī arī pajokot.

Otrs novērojums - mēs kolektīvi kļūstam arvien atvērtāki tehnoloģijām. Audzis to cilvēku skaits, kuri uzskata, ka tehnoloģiju attīstība dos viņiem būtisku labumu tuvākajā nākotnē, tāpat pieaudzis cilvēku skaits, kuri monitorē savu veselību vai sporta aktivitātes izmantojot viedierīces un aplikācijas.

Mīlas trīsstūri

Mīlas trīsstūros mēs esam visu laiku. Nopērkam Valmieras biezpienu, bet pieliekam klāt Limbažu krējumu, jo tas ir garšīgāks. Varbūt pat ejam tik tālu, ka sportojot uzvelkam Adidas augšiņu un Nike kedas – tas tad būtu mīlas trīsstūris, tā teikt, “not for the faint hearted”.

Ir kategorijas, kur mīlas trīsstūris ir sarežģītāk izpildāms. Pamēģiniet apiet Google, ja ir jāatrod kaut kas internetā. Vai arī ja vēlaties lietot dabīgu, Latvijā ražotu kosmētiku ar priežu un pļavas smaržu – nav daudz alternatīvu.

Ir viens mīlas trīsstūris kurā cilvēki reti iet iekšā. Tās ir attiecības ar Apple un Android. Tur tu tiešām esi precējies ar vienu un paliec monogāms. Uzbūvēt šādu lojalitāti brīvā tirgus apstākļos ir teju neiespējami. Latvijā kas ļoti līdzīgs vērojams telekomunikāciju jomā. Tev var būt tikai viens telefona pieslēgums. Ja tu esi LMT, tad tu tiešām esi izvēlējies LMT nevis pa kluso mīli Tele2 un gaidi kad varēsi pie viņa pāriet.

Aprēķina mīlestība

Ar katru gadu mūsu tā saucamā lojalitāte krīt, jo patērētāja rokās ir daudz vairāk instrumentu, lai aprēķinātu ko mīlēt. Salīdzināt produkta cenas, izlasīt visas atsauksmes, publiski Twitterī pajautāt atlaidi  – mūs vispār vairs nevar nekur iemānīt.

Vēl tas kas ir mainījies – mēs negribam vairs īsti izvēlēties neko, ko kāds cits nebūs pārbaudījis. Vienalga vai tas ir influensers, brālēns vai anonīms interneta komentētājs. Pasakiet vēl, ka tā nav aprēķina mīlestība.

5 ieteikumi zīmoliem 2019. gadā

1. Piedaloties cenu karos, neaizmirstiet investēt zīmola tēlā

Neskatoties uz ekonomikas sasilšanu, cilvēki pieaugoši izvēlas lētāko produktu no savas grupas. Vienlaikus pieaugoši atzīstam, ka, ja mums ir kāds iecienītākais zīmols, tad pērkam to, neatkarīgi no tā, kas vēl ir pārdošanā. Promo kampaņas dara savu un esam ietrenēti “skanēt” produktus pēc atlaidēm, taču zīmola tēlam ir izšķiroša nozīme.  

2. Zīmoliem nav jābaidās iet soli tālāk tehnoloģiju izmantošanā.

Pieaug cilvēku atvērtība tehnoloģijām. Par 7% pieaudzis cilvēku skaits, kuri uzskata, ka tehnoloģiju attīstība dos viņiem būtisku labumu tuvākā nākotnē.

Par 8% pieaudzis cilvēku skaits, kuri izmanto viedierīci, aplikāciju vai mājas lapu sporta aktivitātēm vai veselības monitorēšanai.

54% cilvēku uzskata, ka mākslīgais intelekts nākotnē palīdzēs cilvēkiem dzīvot labāk.

3. Radiet “dzīvu” saturu.

Video tiešraižu skatīšanās internetā ir visstraujāk augusī aktivitāte topā – par 10%. Šobrīd tiešraižu auditorija sasniedz jau 72%.

Izmantojiet šo klātbūtnes efektu savā labā un ļaujiet cilvēkiem piedzīvot klātienē brīžus, kas palīdz audzēt zīmola atpazīstamību.

4. Palīdziet darbiniekiem un patērētājiem atrast work-life balance.

Par 6% pieaudzis cilvēku skaits, kuri brīvo laiku uzskata par svarīgāku nekā panākumus darbā. Un par 8% vairāk aizvadītā gada laikā pieaudzis cilvēku skaits, kuri ceļojuši uz ārzemēm. Sabiedrībā pieaugoši vēlamies strādāt attālināti un ietekmēt savu darba grafiku.

5. Lietojiet cilvēku datus atbildīgi un tas ļaus jums sasniegt vairāk.

Datu regulas ieviešana sabiedrībai ir devusi lielāku drošības sajūtu.

Par 8% samazinājies cilvēku skaits, kurus satrauc, ka citi varētu iegūt personiska rakstura informāciju par viņiem. Taču nākamgad iegūs tie, kas ar pieaugošu atbildību spēs ne tikai iegūt, bet arī apstrādāt vērtīgu personisku informāciju. 

Komentāri
Anna Celmiņa
autors
Anna Celmiņa
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2018

Analītiskās sīkdatnes šajā vietnē

Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā. Var tikt izmantotas trešo personu sīkdatnes, piemēram, Google Analytics.

Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprināsi, ka esi iepazinies ar informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem.