Ko darīt zīmoliem 2020. gadā?
Okt 07

Ko darīt zīmoliem 2020. gadā?

Piecas īsas, bet būtiskas atklāsmes, kas atrodamas 2019. gada Brand Capital datos.

1. Lielākā ietekme uz zīmola mīlēšanu ir cilvēcīgumam

Lai arī par 4% pieaugusi tā sabiedrības daļa, kas izvēlas iegādāties lētāko produktu, tas nav mainījis to, ka izdevīguma priekšstatam ir viszemākā ietekme uz zīmola mīlēšanu. Tas nozīmē, ka cenai ir nozīme, bet tā nav noteicošā lojalitātes būvēšanā. Cilvēki daudz labprātāk izvēlas zīmolus, kas netikai ņem, bet arī dod atpakaļ.

2. Zaļums kļuvis par higiēnas prasību

Šķirotāju skaits sasniedzis jaunu rekordu 60% sabiedrības atzīst, ka viņu mājsaimniecība šķiro atkritumus. Ja darām paši, tad sagaidām, ka to darīs arī citi, tostarp zīmoli un uzņēmumi mums apkārt. Zīmīgi, ka tieši milēniāļi ir tie, kas gatavi piemaksāt par zaļi iepakotiem produktiem.

3. Palīdzam cilvēkiem atvieglot ikdienas sīkumus

Divas trešdaļas sabiedrības atzīst, ka izvēlas produktus pēc tā, cik viegli tos ir lietot. Tikpat uzskata, ka automatizācija palīdzētu atvieglot viņu ikdienu, kā arī pieaug to cilvēku skaits, kas labprāt saņemtu vienu rēķinu par visiem pakalpojumiem. Tieši sīkumi ir tie, kas traucē izbaudīt katru dienu, tādēļ būtiski saprast, kas ir tās lietas, kur varam uzlabot mūsu lietotāju pieredzi.

4. Varam būt par kripatu drosmīgāki

#metoo, #lgbtq+ un dažādas citas vispasaules vienlīdzības kustības, tostarp arī skandāli nav nesadzirdēti Latvijā. Gada laikā vidējais latvietis ir kļuvis liberālāks, lielāks atbalsts viendzimuma laulībām un marihuānas legalizācijai. Bet nevaram aizmirst, ka tā joprojām ir tikai trešā daļa sabiedrības, tāpēc svarīgi labi pazīt savu klientu, lai varētu droši spert drosmīgus un, iespējams, provokatīvus soļus.

5. Respektējam darbinieku vēlmes pēc mobilitātes un attīstības

Gandrīz puse respondentu atzīst, ka situācijā, kur darba devējs nenodrošinātu apmācības, viņi meklētu jaunu darbu. Tāpat 74% atzīst, ka vēlas būt mobili, proti, paši izvēlēties kad un kur strādāt. Brīdī, kad bezdarbs tuvojas dabiskā bezdarba līmenim, zaudēt darbiniekus varētu būt ļoti sāpīgi, tāpēc ieklausāmies darbiniekos un meklējam veidus, kur ieguvēji ir abi divi – darba devējs un darbinieks.

 

Komentāri
Rihards Ginters
autors
Rihards Ginters
DDB Latvia
Brīvības iela 40-33, Rīga, LV - 1050
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2019

Analītiskās sīkdatnes šajā vietnē

Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā. Var tikt izmantotas trešo personu sīkdatnes, piemēram, Google Analytics.

Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprināsi, ka esi iepazinies ar informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem.