Papildinātā realitāte kļūst aizvien reālāka
Feb 16

Papildinātā realitāte kļūst aizvien reālāka

Papildinātā realitāte (AR) digitālajā pasaulē vienlaikus ir mums kaut kas pazīstams un redzēts, bet tajā pašā laikā kas pilnīgi jauns un neizpētīts. Pazīstams tāpēc, ka ar reālās pasaules iedzīvināšanu caur telefona kameras lēcu jau 2015. gadā mūs iepazīstināja žurnāls “Ir” un “Overly” politiskajās reklāmās, parādot pilno bildi.

Tomēr šī kampaņa nekļuva par jaunas digitālās ēras sākumu, un līdzīgus risinājumus līdz šim Latvijas tirgū esam redzējuši maz. AR visu šo laiku bijusi kā tāds ļoti moderns QR kods. It kā ļoti vienkārši – notēmē kameru pret objektu, un viss notiek pats no sevis, bet realitātē, lai ērti lietotu šos risinājumus, ir vajadzīgas īpašas lietotnes, kuras lietotājs, iespējams, izmantos tikai vienu reizi. Ērta pieejamība AR risinājumiem ir arī bijusi šīs tehnoloģijas lielākā problēma līdz šim. Gandrīz vienmēr šie risinājumi ir nice to have lieta, ar ko paspēlēties brīvākā brīdī, bet, lai tā dēļ speciāli lejupielādētu lietotni, motivācijai jābūt īpaši spēcīgai, tāpēc plaši izmantoti AR risinājumi redzami ļoti maz.

Cerība AR nākotnei pavisam citā līmenī radās, kad ar sejas maskas filtriem mūs iepazīstināja lietotne Snapchat. Tā bija atradusi pavisam vienkāršu, bet ļoti efektīvu veidu, kā ērti piedāvāt ikvienam AR iespējas. Maskas sasniedza tādu popularitāti, ka vienas zīmola maskas ievietošana aplikācijā izmaksāja pat miljonu ASV dolāru, kas ir tuvu tam, cik maksā reklāmas klipa izvietošana Super Bowl tiešraides laikā.

Ko Snapchat sāk, to Facebook turpina. Un nu jau pilnīgi visiem Facebook lietotājiem un zīmoliem ir iespējams pievienot Facebook lietotnes kamerā savu AR maskas filtru, kas ļauj eksperimentēt un testēt šīs jaunās tehnoloģijas iespējas arī zīmoliem, kam nav simtiem tūkstošu digitālajām kampaņām. Facebook sola attīstīt arī pašu platformu, lai tās izmantošanas iespējas sniegtos daudz tālāk par zaķa austiņām, taisot selfijus.

 Esmu pārliecināts, ka šis ir tikai sākums. Fantastiskus un radošus risinājumus mēs redzēsim aizvien biežāk, jo ne tikai Facebook, bet arī Apple un Google strādā, lai attīstītu savus produktus, un integrē AR atbalstu savu ierīču iebūvētajās kamerās, kas zīmoliem dos iespēju veidot saikni ar auditoriju jau pavisam citā līmenī. Jau patlaban vairāki zīmoli ir atraduši ne tikai jautrus, bet arī tiešām noderīgus veidus, kā šo vēl neizpētīto tehnoloģiju izmantot savā labā. Lielisks piemērs ir IKEA Place lietotne, kas ļauj istabā novietot, piemēram, iekārotu mēbeli, par kuru neesi drošs, vai tā tur iederēsies.

Arī kopā ar LMT esam ielēkuši jaunajā pasaulē. Izmēģini un uzliec Latvijas fanu kroni un parādi, kā tu jūti līdzi Latvijas sportistiem olimpiādē!

 

 

 

Komentāri
Dāvis Freibergs
autors
Dāvis Freibergs
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2018

Analītiskās sīkdatnes šajā vietnē

Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā. Var tikt izmantotas trešo personu sīkdatnes, piemēram, Google Analytics.

Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprināsi, ka esi iepazinies ar informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem.