Pieci darbi no šī gada Kannām
Jūl 10

Pieci darbi no šī gada Kannām

Pirms trim nedēļām Kannās, lielākajā radošās izcilības festivālā pasaulē, tika apbalvoti labākie darbi reklāmas un citās radošajās industrijās.

 

Katru gadu festivāls pulcē ne tikai tūkstošiem reklāmas speciālistu, bet arī māksliniekus, medijus un tehnoloģiju uzņēmumus. Tā ir lieliska iespēja ieskatīties, kurā virzienā attīstās radošās industrijas un kas aktuāls reklāmas pasaulē. Šogad kopā ar kolēģiem apskatījām uzvarētāju darbus, un pieci kolēģi izvēlējās vienu darbu, kas viņus uzrunāja:

 

1. Marmite Gene Project

Sintija Popena: Es pieņemu, ka lielākā daļa latviešu vispār nezina, kas tas Marmite tāds ir. Tad nu es paskaidrošu. Šis rauga ekstrakta uz-maizes-smērējamais produkts ir polarizējošākais angļu ēdiens pasaulē. Tu vai nu mīli, vai nīsti to.  

Klipā tiek izmantots klasiskais britu humora elements – ironija (iespējams, ASV šāds video nenostrādātu tik labi). Veidotāji pasmejas par rasismu, homoseksualitāti, krāpšanu, tīņu/vecāku problēmām, vienlaicīgi lieliski izceļot produktu.

Kampaņas ietvaros tika izveidots arī īsts genomikas tests, kurā jebkurš varēja noskaidrot vai viņš mīl vai nīst Marmite. Visi lielie TV un radio kanāli mīl šo eksperimentu un par to daudz runā. Vai tur ir kaut kripatiņa patiesības? Protams, ka nē. Jebkurš nopietns zinātnieks noliedz šī testa akadēmiskumu. Bet tas jau ir mazsvarīgi. Galvenais, ka par šo projektu cilvēki runā, diskutē, slavina un kritizē. Visa negatīvā prese sader ar Marmite ‘bad boy’ reputāciju, tāpēc arī viņi nebaidās pārkāpt robežas.

 2. Save our Species

Annija Vītola: Tāpat kā cilvēkos, arī zīmolos man simpatizē spēja paskatīties uz sevi no malas un neuztvert sevi tik nopietni. Tas attiecas gan uz mūsu personībām, gan arī uz mūsu ārieni. Tāpat kā bez koši sarkanām lūpām tu vēl arvien esi tu pati (vai tu pats :) ), tāpat arī zīmols, kas atļaujas nedaudz paspēlēties ar savu logo, vēl arvien ir tas pats zīmols, vienīgi − atvērtāks, draudzīgāks un rezultātā emocionāli tuvāks. 

Lacoste savu logo krokodilu aizstāja ar citiem zvēriem – 10 apdraudēto sugu dzīvniekiem. Saražoja 1775 kreklu – tieši tik eksemplāru, cik dzīvnieku palicis uz planētas. Tie arī visi tika iztirgoti Parīzes Fashion Week ietvaros dienas laikā, un zīmols sevi parādīja ne tikai kā sociāli atbildīgu, bet ieguva arī +76% jaunu klientu.

3. Tide Ad

Andris Rubīns“Es balsoju par šīgada pārliecinošo SuperBowl reklāmu un Zelta lauvas ieguvēju "It's a Tide Ad” kampaņu. Ja reklāma ne vien nojauc robežas un izklaidē, bet kļūst arī par popkultūras sastāvdaļu, iekļūst ziņu sižetos un tiek aktīvi apspēlēta sociālajos tīklos, tad gandrīz neizbēgami aug arī zīmola pārdošanas rezultāti. Tide gadījumā par veseliem 35%.”

4. Scary Clown Night 

Rihards Ginters: “Šī nav pirmā reize, un droši varu teikt, ka nebūs arī pēdējā, kad Burger King ķircina savu lielāko konkurentu McDonald’s. Man ļoti patīk, kā Burger King izmanto savu tirgus sekotāja pozīciju, tieši runājot ar un par savu lielāko konkurentu.

Kas attiecas uz Scary Clown Night kampaņu, tās izdošanās ir veiksmīgi izmantotas iespējas rezultāts. Pagājušā gada septembra sākumā kinoteātros iznāca atjaunotā versija labi zināmajai filmai “Tas” (It), kurā galvenajā lomā ir ļauns klauns. Un, kā mēs visi labi zinām, McDonald’s seja un talismans ir klauns Ronalds Makdonalds. Saliekot šos puzles gabaliņus kopā, skaidrs, ka veidojas loģiska un trāpīga kampaņa, taču visu cieņu Burger King, kas pamanīja un izmantoja šo iespēju uzrīkot kārtīgas Helovīna svinības.

Šis ir vēl viens pierādījums, ka popkultūra ir kļuvusi par neatņemamu zīmolu komunikācijas sastāvdaļu, tādēļ jābūt modriem un drosmīgiem izmantot radušās iespējas.”

5. ‘XBOX Design Lab Originals

Dāvis Freibergs: “Šo darbu gribēju izcelt vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, jo Microsoft ļoti veiksmīgi atrada veidu, kā iesaistīt, strauji augošo, e-sports un gaming industriju Youtube un Twich platformās.

Otrkārt, ja digitālais laikmets mums līdz šim ir kaut ko iemācījis, tad platformas ir īstais veids, kā pelnīt naudu internetā. Microsoft pārvērta savu e-veikalu par platformu, radot iespēju cilvēkiem ar interneta auditoriju vai radošu prātu atpelnīt kontrolieri, reklamējot Microsoft e-veikalu. Ja strādā biznesā, kur kaut ko pārdod internetā, vari daudz mācīties no šī darba.”

Lai apkopotu visus darbus, kas šajā festivālā bija lieliski ar vienu bloga rakstu nepietiktu, bet šie darbi mums likās ievērības cienīgi, bet vēl īpaši priecājamies par mūsu Londonas kolēģiem no Adam&Eve DDB, kas jau atkal kļuvuši par pasaules apbalvotāko aģentūru, savukārt mūsu holdinga grupa Omnicom - par apbalvotāko komunikāciju aģentūru holdingu. Kuri no Kannu darbiem Jums patika vislabāk? Visus Kannu darbus iespējams noskatīties šeit (pirms tam gan jāreģistrējas): https://www.lovethework.com/2018

 

 

 

 

Komentāri
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2018

Analītiskās sīkdatnes šajā vietnē

Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā. Var tikt izmantotas trešo personu sīkdatnes, piemēram, Google Analytics.

Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprināsi, ka esi iepazinies ar informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem.