Subjektīva Kannu izlase ar uzsvaru uz asprātību
Jūl 03

Subjektīva Kannu izlase ar uzsvaru uz asprātību

Lai gan Kannu reklāmas festivālā klātienē viesojos tieši pirms gada, joprojām uz pasaulē vērienīgāko reklāmas festivālu skatos ar platām acīm un siltām atmiņām. Un ja nevar iedvesmoties "dzīvajā", tad to vienmēr var izdarīt internetā Kannu festivāla mājas lapā, apskatot kā minimums Grand Prix un ar Zelta lauvām godalgotos darbus.

Pagājušajā gadā Kannās bija vesela plejāde ar spēcīgām kampaņām un darbiem, kas cits par citu bija labāki. Šogad jauda nav tik liela. Iespējams, tāpēc man gribas izcelt nevis populārākās vai aizkustinošākās, bet asprātīgas un gudri izdomātas kampaņas.

Cadbury šokolāde, pazīstama ar spalvaino bundzinieku un bērniem, kuru uzacis dejo mūzikas pavadījumā, šogad izcēlās ar trāpīgu ideju par to, kur dzimst prieks. Jo īpaši tiem "slavenajiem" cilvēkiem, kuri savu prieku nofilmējuši, ielikuši YouTube un savākuši kopā teju 50 miljonu skatījumu.

Savukārt Burger King, kurš jau pagājušajā gadā triumfēja ar McWhopper kampaņu, arī šogad triumfēja izaicinot, taču ne tiešo konkurentu, bet tehnoloģijas un "ielaužoties" ikviena skatītāja mājās.

Fēru salas savukārt izaicināja Google un radīja kampaņu  "Google sheep view", ņemot vērā, ka salās aitu ir vairāk nekā cilvēku un īsti jau nav arī ielu, vairāk gan skaistu dabas skatu un bezceļu.

Manā subjektīvajā izlasē iekļautas veselas trīs alus kampaņas, vienlaikus ar pilnīgi atšķirīgiem vēstījumiem un mērķiem.

Heineken ideja varbūt nav ģeniāla, bet liek pasmaidīt par morāli - ja gribas "kā labāk", kas vienlaikus ir arī kā labāk man pašam, reizēm iznāk "iešaut sev kājā".

Tiger alus kampaņa tehnoloģiski gudri un mākslinieciski eleganti risina vides piesārņojuma problēmas.

Savukārt Tecate alus iestājas par īstiem vīriešiem, kurus raksturo spēks, drosme, skarbums un tas, kā viņš izturas pret sievieti. Un ja viņš spēj aizskart sievieti, viņš nav pelnījis Tecate alu. Jā, paradoksāli, bet tieši alus iestājas pret vīriešu vardarbību pret sievietēm, vienlaikus, iespējams, tieši alus būs tas, kurš liks vīrietim pārskatīt savu uzvedību.

Verena, iespējams, nav dzirdēts zīmols. Tā ir kompānija, kas bāzējas Taizemē un sākusi specializēties funkcionālās pārtikas un kosmētikas ražošanā. Kannās pie Zelta lauvas tika video reklāma, kura taukiem un eļļai spēja iedot cilvēcīgas sejas.

        

Kannu festivāla kontekstā būtu grēks neizcelt šo spožo kampaņu, kurā Holivudas producenti "norok" franču filmas. Toties kāāāādas franču filmas - Kannu filmu festivāla laureātes.

Un turpinot par filmu tēmu, asprātīga, trāpīga un ātri reaģējoša bija arī Netflix seriāla "Narcos" kampaņa par spāņu valodas mācību stundām. Un kāpēc gan nemācīties no paša Pablo Eskobara?!

Savu subjektīvo izlasi gribu noslēgt ar vienu jaudīgu kampaņu par korumpētiem politiķiem. Skatoties šādas kampaņas, gribas ierosināt visai pasaules reklāmas nozarei dalīties ar idejām, un izcilākās sociālās idejas realizēt arī citās pasaules valstīs, jo korupcija zeļ un plaukst ne jau Brazīlijā vien. Mums pašiem tālu nav jāmeklē. Pietiek paklausīties oligarhu sarunas, lai zaudētu jebkādas ilūzijas par to, kas notiek mūsu valstī.

 

 

Komentāri
Ulrika Plotniece
autors
Ulrika Plotniece
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Zīmolu tops
Čempionu brokastis
Social Media
Worldwide
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2017