Trīs iemesli domāt Baltijas mērogā
Okt 07

Trīs iemesli domāt Baltijas mērogā

Gandrīz neticami, bet Latvijas Mīlētāko Zīmolu topam un Baltijā plašākajam zīmolu un dzīvesstila pētījumam Brand Capital šogad aprit jau 15 gadi. Savukārt, Baltijas visu laiku vienojošākajai akcijai Baltijas ceļam šogad nosvinējām apaļu 30 gadu jubileju. Lai gan joprojām netrūkst uzņēmumu, kas turpina darboties savas pilsētas vai valsts robežās, vairums vadošo Latvijas un kaimiņvalstu uzņēmumu, rūpējoties par tālāku izaugsmi, izvērsuši savas aktivitātes vismaz Baltijas mērogā. Tā rezultātā strauji audzis arī Baltijas projektu īpatsvars mārketinga komunikācijās. Respektīvi, mums bija vismaz trīs jaudīgi iemesli šogad pievērsties Baltijai kā 2019. gada īpašajai zīmolu topa tēmai un padziļināti pētīt, cik līdzīgi vai atšķirīgi esam. Kā arī noskaidrot, kuriem zīmoliem un kāpēc veiksmīgāk izdevies iekarot sirdis, prātus, klikšķus un makus visā Baltijā. Nu labi, arī DDB Latvijas komandas šogad un pērn iegūtais Baltijas gada aģentūras tituls bija spēcīgs signāls vēl aktīvāk pievērsties visas Baltijas izpētei.

Baltieši – līdzīgāki kā mums šķiet

Lai nezaudētu brīvību un patstāvību radīt lokālus komunikācijas projektus, mārketinga cilvēki prasmīgi atrod un izceļ atšķirīgo Baltijas valstu iedzīvotāju paradumos un dzīvesstilā. Un atšķirīgā patiešām netrūkst. Latvieši visvairāk jūtas piederīgi Baltijai, tikmēr lietuvieši visvairāk piekrīt apgalvojumam, ka Baltijas produkti ir vietējie. Igauņi vismazāk tic dievam un ir vistiešākie viedokļu paudēji, kamēr lietuvieši visvairāk tic dzīvībai uz citām planētām. Tikmēr latvieši visvairāk tic, ka pasaule tuvojas galam un (iespējams, tieši tāpēc) visātrāk iztērē nopelnīto naudu. Lietuviešiem tik ļoti patīk atpūsties ārpus mājas, ka pat uz restorānu tie gatavi iet vieni. Arī līdzņemamo iepirkumu maisiņu ziņā līderis ir Lietuva, Latvijai šajā rādītājā atpaliekot par veseliem 10%. Lietuvieši visvairāk jūtas vainīgi par fast food ēšanu, latvieši visvairāk uztraucas par savu svaru, tikmēr igauņi visvairāk sporto un izmanto pakomātus (šķiet, ka abas šīs lietas var labi apvienot). Tā, protams, varētu turpināt vēl un vēl.

Tomēr, lai cik arī nebūtu interesanti izcelt atšķirīgo Baltijas valstu iedzīvotāju vidū, uz lielu daļu no visiem dzīvesstila jautājumiem atbildes ir ļoti līdzīgas. Tāpēc, ja uzņēmuma mērķis ir veidot vienotu un spēcīgu zīmola tēlu visā Baltijā, to noteikti iespējams izdarīt. Baltijas mērogā radīts saturs var būt jaudīgāks un nest lielāku atdevi no mārketinga investīcijām, kas citādi tiek saskaldītas lokāla satura radīšanā. Savukārt Baltijas atšķirīgās pazīmes var lieti noderēt, plānojot taktiskas aktivitātes, izvēloties efektīvākos komunikāciju kanālus un sadarbības partnerus.

Kā kļūt pie Baltijas siržu lauzēju?

Zīmolu mīlestību Baltijā arī šogad visvairāk ietekmējis zīmolu cilvēcīguma vērtējums jeb tas, cik zīmoli dara labu un veicina pozitīvas pārmaiņas sabiedrībā. Lietuvā un Latvijā šis rādītājs ievērojami apsteidz pārējos parametrus (unikalitāti, zaļumu, kvalitāti un izdevīgumu), vienīgi Igaunijā cilvēcīguma parametru pavisam nedaudz apgājis kvalitātes vērtējums.

Visticamāk, tieši augstā kvalitāte un lietošanas ērtība kombinācijā ar aktīvu iesaisti pozitīvu pārmaiņu veicināšanā sekmējusi Swedbank kļūšanu par Baltijas mīlētāko zīmolu katrā valstī atsevišķi un visās trīs kopā.

Vēlu mums visiem veiksmi Baltijas siržu iekarošanā!

Visi svaigākie Baltijas zīmolu dati pieejami šeit https://balticbrands.eu.

Ja ir vēlme saņemt pilnu Brand Capital izpēti un ieteikumus jūsu zīmola attīstībai, droši zvaniet vai rakstiet DDB Consulting komandai. 

Komentāri
Andris Rubīns
autors
Andris Rubīns
DDB Latvia
Brīvības iela 40-33, Rīga, LV - 1050
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2019

Analītiskās sīkdatnes šajā vietnē

Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā. Var tikt izmantotas trešo personu sīkdatnes, piemēram, Google Analytics.

Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprināsi, ka esi iepazinies ar informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem.