Okt 05

13. Reizi noskaidroti gada spēcīgākie zīmoli Latvijā

13. Reizi noskaidroti gada spēcīgākie zīmoli Latvijā

Ceturtdien, 28. septembrī, koncertzālē Palladium jau 13. reizi notika Zīmolu topa apbalvošanas ceremonija. Zīmolu topa platforma šogad kļuvusi par diviem topiem bagātāka, godinot ne vien mīlētākos, ietekmīgākos un zaļākos uzņēmumus, bet arī Latvijas spožākos startup zīmolus un reģiona spēcīgākos darba devēju zīmolus.

Mīlētāko zīmolu topa rezultātu augšgalā arī šogad notika cīņa starp Inbox un Google. Pa uzvarai ir ticis katram – Inbox ir kronēts kā mīlētākais pašmāju zīmols, un Google saglabā Latvijā un Baltijā mīlētākā zīmola līderpozīcijas. Saldajā ēdienā kāds negaidīts jaunums – šogad pirmo reizi zīmolu topa vēsturē pasludināts arī Grand Prix balvas ieguvējs. Zīmols, kurš spējis iegūt vislabāko rezultātu, apkopojot pilnīgi visus novērtējuma faktorus, ir Dobele – pašmāju ražotājs un eksporta milzis.

Dobele_490x232.jpg

Zīmolu topa platformu šogad papildinājuši vēl divi vērienīgi jaunumi – Latvijā pirmais Startup zīmolu tops un Darba devēju zīmolu tops. Startup zīmolu topā, kas tapis ar Accenture Latvia atbalstu, uzvaras laurus plūca skanīgus starptautiskus panākumus guvušais audio programmatūras jaunuzņēmums Sonarworks, kas atzīts arī par inovatīvāko startup zīmolu. Visstraujāk augošais startup zīmols izrādījies Printful, savukārt lielāko rezonansi spējis izraisīt fintech jaunuzņēmums, savstarpējo aizdevumu platforma Mintos. Ko pasniegt šādas kategorijas specbalvā? Protams, ceļazīmi pieredzes apmaiņas braucienam uz startup meku, Silīcija ieleju. Šī Amerikas vēstniecības Latvijā un jaunuzņēmumu asociācijas Startin.LV kopīgi sagādātā balva devās pie Startup zīmolu topa līderiem, Sonarworks komandas.

Sonarworks_490x232.jpg

Mīlēts zīmols, izvēloties preces un pakalpojumus, ir viena lieta. Pavisam cita – kurš no tiem sabiedrības acīs ir labākais darba devējs. Tas noskaidrots personāla atlases uzņēmuma Amrop veiktajā Darba devēju zīmolu topa izpētē. Vadītāju, potenciālo darbinieku un sabiedrības vērtējumā līderis ir Latvijas Mobilais telefons, apsteidzot tuvākos sekotājus Swedbank (2.vieta), AirBaltic (3.vieta), Latvijas Valsts meži (4.vieta) un Latvenergo (5.vieta). Savukārt par spēcīgāko darba devēja zīmolu ar 100% vietējo kapitālu atzīts UPB.

LMT_490x232.jpg

Jau otro gadu pēc kārtas sadarbībā ar Latvijas Zaļo punktu turpina augt arī Zaļāko zīmolu tops. Šogad par zaļāko atzīts pērnā gada otrās vietas ieguvējs Seal, apsteidzot 2016. gada zaļākā zīmola ieguvēju Madara, kurš nu ierindojies 2. vietā. Top3 noslēdz zīmols Lāči, kas spējis kāpt par divām vietām kopš pagājušā gada. Straujāk zaļojošā zīmola godu ieguvis auto zīmols Toyota, bet zaļākā startup zīmola godu ieguva jaunuzņēmums Ovi Watch.

SEAL_490x232.jpg

Kā mūsdienās saglabāt unikalitāti? To noteikti zina Youtube mārketinga speciālisti – tieši Youtube atzīts par gada unikālāko zīmolu. Savukārt par kvalitatīvāko zīmolu patērētāji kronējuši Nike. Izdevīgākā zīmola troni jau otro gadu pēc kārtas ieņem Maxima. Un Mīlētāko zīmolu topa izpētes veicēja RAIT Custom Research Baltic specbalva “Zīmols ar potenciālu” šogad ceļo pie maiznīcas Liepkalni, bet par straujāk augošo zīmolu atzīts 360TV.

Jau viņgad noskaidrojām, ka Liepājā var ne tikai izvējoties, bet arī pamācīties jēgpilnu sociālo mediju komunikāciju. Arī šogad Liepājas pilsēta pierādījus, ka ir ietekmīgākais zīmols sociālajos tīklos. Līdzīgi Liepājai, arī Delfi, ietekmīgākais mediju zīmols sociālajos tīklos, jau otro gadu pēc kārtas neatkāpjas no pirmās vietas savā kategorijā.

Delfi_490x232.jpg

Ietekmīgāko zīmolu topa sociālo mediju kategorijas patrons, digitālo mediju uzņēmums Httpool aprēķinājis, ka Linkedin ir ne tikai darba devēju iecienīta platforma, bet arī visstraujāk augošais sociālais tīkls Latvijā. Un ir zīmoli, kas to izmanto sevišķi prasmīgi, piemēram, Latvijas Mobilais telefons, kas kronēts kā aktīvākais zīmols Latvijas Linkedin tirgū. Savukārt Httpool specbalva par veiksmīgāko globālo kampaņu Linkedin devās pie Telia Latvia.

Lai Zīmolu topa ceremonijā izskanējušās atziņas kalpotu par stabilu pamatu, prognozējot riskus un biznesa veiksmes stāstus arī 2018. gadā, žurnāla Kapitāls oktobra numurā var iepazīties ar katra topa metodoloģiju, ekspertu viedokļiem un ieteikumiem, kā arī svaigākajām tendencēm mārketingā. Topu rezultāti atrodami arī mājas lapā www.zimolutops.lv.

Mīlētāko zīmolu tops tiek veidots kopš 2004. gada un ir nozīmīgākais patērētāju dzīvesstila, attieksmes un ieradumu atainojums Latvijā un Baltijā. Šogad Zīmolu topa platforma tapusi, apvienojot spēkus desmit dažādiem partneriem – DDB Consulting, Accenture Latvia, Latvijas Zaļais punkts, Amrop Latvija, Httpool, RAIT Custom Research Baltic, Kapitāls, Startin.LV, Delfi un Labs of Latvia.

Ieskats apbalvošanas ceremonijā publicēts šeit.

Komentāri

Jaunumi

Rādīt vēl
Vai pārlekt uz gadu
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Zīmolu tops
Čempionu brokastis
Social Media
Worldwide
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2017