Jūl 08

Sarkanās žaketes nonāk pie saviem valkātājiem

Sarkanās žaketes nonāk pie saviem valkātājiem

Pašā vasaras plaukumā, 1. jūlijā, Latvijas Dzelzceļa muzejā pirmo reizi tika pasniegtas sarkanās žaketes 25 labākajiem eksporta zīmoliem Latvijā.

Uzņēmumi tika vērtēti pēc dažādiem kritērijiem, galvenie no tiem - vai uzņēmums ir Latvijā radīts zīmols un eksportē preces vai pakalpojumus par vismaz 500 tūkstošiem latu. Rezultātā no 1555 lielajiem eksportētājiem tika izraudzīti 100 atbilstošākie, no kuriem 25 saņēma īpašus modes mākslinieces Agneses Narņickas veidotus sarkanus lietusmēteļus.

Par mūsu labākajiem ekportētājiem tika atzīti:

"airBaltic", "Biosan", "DEAC", "Dobeles dzirnavnieks", "Evopipes", "Grindeks", "Hanzas elektronika", "Latvijas Balzams", "Latvijas Dzelzceļš", "Latvijas Finieris", "Lauma Fabrics", "Lauma Lingerie", "Livonia Print", "Madara Cosmetics", "New Rosme", "NP Foods", "PAA", "PET Baltija", "Primekss", "SAF Tehnika", "Stenders", "Tilde", "UPB", "Valmieras Stikla šķiedra" un "Valpro".

Tāpat apbalvošanas ceremonijā nosaukti arī 11 "Rising Stars" (uzlecošās zvaigznes) titula ieguvēji jeb zīmoli ar eksporta potenciālu: florbola vārtsargu inventāra izstrādātājs un ražotājs "Blindsave", galda spēļu izstrādātājs "Brain Games", bērnu dizaina mēbeļu ražotājs "Kukuu", sojas vaska sveču ražotājs "Mumio Candela", foto somu ražotājs "Pompidoo", IT risinājumu izstrādātājs "Cube systems", "Positivus" festivāls, konfekšu ražotājs "Pure Chocolate", eksotisko galvassegu uzņēmums "Utha", telemetrijas ierīču kompānija "Vendon" un ogu audzētājs un pārstrādātājs "Very Berry".

Doma, ka sasniegumus eksportā varētu simbolizēt tieši sarkana žakete, radās, pateicoties nu jau leģendārajai fotogrāfijai ar mūsu eksprezidenti Vairu Vīķi-Freibergu sarkanā žaketē, kas izcēlās uz daudz neitrālākos toņos tērpto politisko kolēģu fona. Kustības "The Red Jackets" līdzautori ir zīmolu ligzdas MATKA zīmolvede Inese Apse–Apsīte, eksporta pakalpojumu kompānijas "GatewayBaltic" direktore Inese Andersone, kā arī DDB Latvija izpilddirektors Andris Rubīns.

"Mēs, DDB, atbalstām šo kustību, jo esam pārliecināti, ka Latvijā radītiem zīmoliem pasaulē ir milzīgs potenciāls. Taču vispirms mums visiem tam jānotic un uzreiz pēc tam jākļūst aktīvākiem, interesantākiem un pamanāmākiem komunikācijā eksporta tirgos," savu un DDB Latvija pārliecību pauž Andris Rubīns. "Esmu pārliecināts, ka arī zīmoli var kļūt interesantāki pasaulei, ja nebaidītos vairāk atsaukties un izmantot Latvijai raksturīgos elementus, piešautu vairāk krāsu un garšvielu komunikācijā un apvienotos ar līdzīgi domājošiem, lai kopīgi radītais iespaids būtu tik liels, kādu rada mūsu milzu kopkoris Mežaparkā."

DDB Latvija mākslinieka Jāņa Birznieka vadībā tika izveidota "The Red Jackets" unikālā grafiskā identitāte un komunikācijas materiāli, kuru tapšanā nozīmīgu darbu ieguldījuši arī dizaineri Kunti Berzinska un Staņislavs Buls. Visi materiāli apskatāmi šajā galerijā.

Jau 2015. gadā kustība "The Red Jackets" atkal izvērtēs un noskaidros mūsu valsts labākos zīmolus eksporta jomā. 

Komentāri

Jaunumi

Rādīt vēl
Vai pārlekt uz gadu
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Zīmolu tops
Čempionu brokastis
Social Media
Worldwide
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2017