Okt 03

Zīmolu Topā pirmo reizi noteikti Cilvēcīgākie zīmoli

Zīmolu Topā pirmo reizi noteikti Cilvēcīgākie zīmoli

Zīmolu topa apbalvošanas ceremonija šogad noritēja 3.oktobrī mūzikas namā Daile atraktīvā Jāņa Skuteļa pusnakts šova labākajās tradīcijās – un tajā kā ierasts tika sveikti Latvijas jaudīgākie un iecienītākie zīmoli. Šogad Zīmolu topu paplašināja divi jaunumi – Cilvēcīgāko zīmolu tops un Instagram influenceru top 100 jeb ietekmīgāko Latvijas Instagram lietotāju tops.

Latvijas iedzīvotāji par pašmāju mīlētākajiem zīmoliem šogad atzina Swedbank, Inbox un Rimi. Savukārt par ārzemju iecienītākajiem zīmoliem – Google, WhatsApp un Facebook. Zīmolu topa Grand Prix saņēma gardais zīmols Kārums, kurš spēja iegūt vislabāko rezultātu, apkopojot pilnīgi visas Zīmolu topa iedzīvotāju aptaujā izvērtētās kategorijas. Uzvarētājam uz papēžiem mina zīmoli Lido un Rimi.

mzt-1 copy 9.jpg

Sadarbībā ar All Media Baltics pirmo gadu tika veidots Latvijas simtgades nokaņai ļoti atbilstošais Cilvēcīgāko zīmolu tops. Uzvaras laurus tajā plūca un par sociāli atbildīgāko uzņēmumu tika atzīts Latvijas Valsts meži. Savukārt Swedbank un LMT attiecīgi ieņem godpilno otro un trešo vietu. Cilvēcīgākie zīmoli tika noteikti iedzīvotāju aptaujā, lūdzot viņiem izvērtēt, cik lielā mērā attiecīgais zīmols veicina pozitīvas pārmaiņas sabierībā. Visi topa uzvarētāji ir uzņēmumi, kas ilgstoši atbalsta valstij un sabiedrībai svarīgas jomas, kā, piemēram, vides, izglītības, uzņēmējdarbības atttīstības un sporta.

mzt-1 copy 6.jpg

Savukārt par ietekmīgākajiem Latvijas Instagram influenceriem, kurus noteica itāļu uzņēmums ModelTag, tika atzīti Kristaps Porziņģis (@kporzee), Laura Ķīse (@laurlaacis), Mairis Briedis (@mairisbriedis), Niklāvs Mičulis (@niklavs) un Renārs Zeltiņš (@renarszeltins). Tika aprēķināta katra influencera ierakstu vērtība, ņemot vērā sekotāju iesaisti un aktīvos kontus, un tā tika salīdzināta ar tradicionālo mediju izmaksām. Piemēram, topa uzvarētāja Kristapa Porziņģa ieraksta vērtība ir 5040 eiro Latvijā un 28 000 eiro globāli.

mzt-1 copy 7.jpg

Zaļāko zīmolu topā, kas tiek veidots kopā ar Latvijas Zaļo punktu, par top 3 zīmoliem šogad trika kronēti Latvijas Valsts meži, Tesla un Seal. Specbalvu kā zaļojošākais uzņēmums par visstraujāko attīstību saņēma zīmols Rasa.

mzt-1 copy 3.jpg

Unikālāko pašmāju zīmolu nominācijā pirmo vietu ieguva Rīgas Melnais Balzams, kas cauri gadu desmitiem spējis saglābāt patērētāju acīs savu īpašo zīmola pozīciju. Savukārt no ārzemju zīmoliem par unikālāko arī šogad atzīts iepriekšējā gada uzvarētājs – YouTube. Kvalitātes jomā visaugstāko latiņu vietējo zīmolu vidū bija uzlikusi maiznīca Lāči, kļūstot par kvalitatīvāko pašmāju zīmolu. Savukārt ārzemju zīmolu vidū aizvien vēl kvalitātes jomā nepārspēts ir arī iepriekšējā gada līderis – Nike. Savukārt vislabāko cenu noteikšanas formulu visticamāk zina tieši Depo, kuru patērētāji šogad atzinuši par izdevīgāko zīmolu.

mzt-1 copy 8.jpg

Sadarbībā ar HTTPool turpinājām noskaidrot arī Latvijas ietekmīgākos zīmolus sociālajos medijos. Rīgas dome, airBaltic un Valsts policija tika atzīti par veiksmīgākajiem Twitter zīmoliem, savukārt Delfi, LTV ziņu dienests, la.lv par spēcīgākajiem Twitter zīmoliem mediju vidū. AirBaltic, Mans LMT un Swedbank  plūca uzvaras laurus kā ietekmīgākie zīmoli LinkedIn  platformā.

mzt-1 copy 4.jpg

Latvijas Startup zīmolu topā sadarbībā ar Accenture Latvia un kompetentas žūrijas vadībā tika izvērtēti jaudīgākie jaunuzņēmumi. Šogad par spēcīgākajiem tika atzīti – drukāšanas platforma Printify, zīmols Monetizr, kas rada programmatūru datorspēļu atribūtikas tirdzniecībai, un tiešsaistes aizdevumu tirgus Mintos.

 mzt-1 copy 5.jpg

Jāatzīmē, ka Zīmolu topā ar katru gadu aizvien vairāk godalgotās vietas ieņem tieši digitālo rīku zīmoli, kas liecina arī par to, ka Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk kļūst atvērtāki tehnoloģijām un aizvien vairāk saskata to sniegtās priekšrocības.

Mīlētākie zīmoli Latvijā tiek noteikti jau 14. gadu, DDB Consulting sadarbojoties ar RAIT Custom Research Baltic un izmantojot DDB Brand Capital™ 30 valstīs lietoto pētījumu metodoloģiju. Zīmolu tops gadu gaitā ir kļuvis par nozīmīgu atskaites punktu patērētāju attieksmes un dzīvesstila atspoguļošanā.

Vairāk par Zīmolu topu vari uzzināt oktobra žurnālā Kapitāls, kam pieejama arī digitālā versija. Visus uzvarētājus, kā arī interaktīvos topus iespējams apskatīties zimolutops.lv. Savukārt foto no apbalvošanas ceremonijas skati galerijā.

Komentāri

Jaunumi

Rādīt vēl
Vai pārlekt uz gadu
DDB Latvia
Brīvības 40, Rīga, LV 1050, Latvia
+ 371 67288265
magic@ddb.lv
Vairāk
Visas tiesības rezervētas, DDB Worldwide Communication Group Inc © 2018

Analītiskās sīkdatnes šajā vietnē

Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā. Var tikt izmantotas trešo personu sīkdatnes, piemēram, Google Analytics.

Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprināsi, ka esi iepazinies ar informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem.